Ta strona używa cookie. Ciasteczka przechowywane są w celu zapamiętania ustawień użytkownika. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możliwość wyłączenia cookies została przedstawiona tutaj.

„Warszawa da się lubić” – dzień pierwszy 27.10.2021r.

warszawa da si lubi 1 20211103 1515082434  warszawa da si lubi 2 20211103 2013143617  warszawa da si lubi 8 20211103 1477465807

Uczniowie klasy 4Ti, 4Tl, 3TiP, 2TiP, 2TfPi 1Ti wraz z opiekunkami: panią Agnieszką Hodor, panią Agnieszką Malinowską i panią Moniką Pieniążek odbyli 3 – dniową wycieczkę edukacyjno – integracyjną do stolicy Polski – Warszawy. Wycieczkę pomogło zorganizować biuro podróży Travelmix.pl. Oto relacja z tej wycieczki, oczami pani Agnieszki Hodor:

„Wczesnym rankiem (4:00!!!) wyruszyliśmy w drogę ...

do stolicy Polski. W Warszawie przywitało Nas śliczne poranne słońce, które uczniom z resztą obiecałam. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego, gdzie jego piękne i dostojne wnętrza oglądaliśmy indywidualnie z audio przewodnikiem. Następnie mała przerwa na poranną kawę i obowiązkowy McDonald’s. Pod Kolumną Zygmunta III Wazy zrobiliśmy sobie jedno z kilku zdjęć grupowych. Tam czekaliśmy na przewodnika, którą okazała się zjawiskowa Pani Gosia (jej makijaż robił wrażenie) i która zachwyciła Nas nie tylko swoją wiedzą, ale wyraźnym wymawianiem głoski „r” i mówieniem „W(y) Wa-wie”. Następne 3 godziny spędziliśmy na spacerze Placem Zamkowym, Rynkiem Starego Miasta, gdzie zobaczyliśmy m.in. pomnik Syrenki, Barbakan, mury obronne, pomnik Małego Powstańca oraz Katedrę Św. Jana. Następnie kontynuowaliśmy nasz spacer Krakowskim Przedmieściem do Grobu Nieznanego Żołnierza. Tam o 15:00 zobaczyliśmy zmianę warty. W drodze na obiadokolację przeszliśmy obok Pałacu Prezydenckiego oraz prestiżowych hoteli. Oczywiście zrobiliśmy sobie zdjęcie pod pomnikiem naszego patrona Mikołaja Kopernika. Na zakończenie dnia zakwaterowaliśmy się w nowoczesnym hoteli O3, gdzie zmęczeni grzecznie poszliśmy spać, bo jutro kolejny dzień zwiedzania.

1. J

„Warszawa da się lubić” – dzień drugi 28.10.2021r.

Po śniadaniu w hotelowej restauracji udaliśmy się autokarem do Muzeum Powstania Warszawskiego, które zwiedzaliśmy indywidualnie i które zrobiło na każdym z Nas duże, nostalgiczne wrażenie. Nie wszyscy zdecydowali się przejść fragmentami kanałów, ale kto to zrobił (m.in. ja) wie jak tam było ciasno i klaustrofobicznie. Pozwoliło to lepiej zrozumieć tragizm tamtego czasu. Następnie z nową panią przewodnik – Panią Anią udaliśmy się autokarem Alejami Jerozolimskimi do Łazienek Królewskich, gdzie odbyliśmy romantyczny, jesienny spacer zwiedzając z zewnątrz Pałac Belwederski, pomnik Chopina (kolejna fotka), Wodozbiór, Biały Domek, Starą Pomarańczarnię, Pałac na Wyspie, Amfiteatr, Podchorążówkę, Pałac Myślewicki oraz Oberżę Austeria. W parku dużą atrakcją były oswojone wiewiórki, które jadły Nam z ręki orzeszki. I gdyby nie chipy, była ochotą zabrać jedną z nich do klasy;)
Następnie krótka przerwa na obiad w restauracji SOSiSER, po czym udaliśmy się METREM do Centrum Nauki Kopernik. Myślę, że to było dobre zakończenie dnia i gdyby nie koniec godziny zwiedzania moglibyśmy tam „bawić się” długo. Każdy znalazł coś dla siebie. Autokarem udaliśmy się do naszego hotelu, kończąc tak pełen wrażeń drugi dzień.

„Warszawa da się lubić” – dzień trzeci 29.10.2021r.

Ostatni dzień naszego pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Wilanowa – rezydencji króla Jana III Sobieskiego. Pani Ania poprowadziła nas alejkami wspaniałego parku, który o każdej porze roku wyglądał inaczej ale równie imponująco. Zimą cały ogród okalany był światełkami, których premiera miała odbyć się za dwa dni. Może warto pojechać tam jeszcze raz zimą? Następnie autokar przewiózł nas pod Pałac Nauki i Kultury – kultowe miejsce
w Warszawie. Wjechaliśmy na jego 30-ste piętro, gdzie podziwialiśmy piękną słoneczną panoramę miasta – pogoda dalej nam sprzyjała. Tam mieliśmy czas wolny, gdzie można było zaopatrzyć się w obowiązkowy magnes
J Na zakończenie udaliśmy się na PGE NARODOWY im. Kazimierza Górskiego. Stadion Narodowy zwiedziliśmy z przewodnikiem, który zaprowadził nas do strefy VIP (siedzieliśmy na wygodnym krześle za 1,5 tyś zł!!!!), na murawę piłkarską, do szatni piłkarskich (obowiązkowe fotki pod wieszakiem „Lewego”), strefy regeneracyjnej zawodników oraz mogliśmy sami uczestniczyć w konferencji prasowej.

Tym patriotyczno – sportowym akcentem zakończyliśmy Naszą 3 – dniową podróż. Każdy z Nas wrócił bogaty w nowe doświadczenia oraz wspomnienia, z setką zdjęć w telefonie. Nie ukrywam, że niektórzy już na tej wycieczce zaczęli planować następną… A Ja jestem MEGA zadowolona z zachowania uczniów i ich dyscyplinie. Dziękuję Wam!”