Konspekt zajęć
Klasa: II Technik usług fryzjerskich
Osoba prowadząca: Beata Krupa
Dział programowy: Wykonywanie ondulacji wodnej
Przedmiot: Procesy fryzjerskie i stylizacja fryzur
Data:
Temat: Fryzura młodzieżowa- upięcie
Cel ogólny: Kształtowanie umiejętności upinania włosów z wykorzystaniem ondulacji żelazkowej.
Cele operacyjne:
Uczeń zna:
- zasady upinania włosów,
- zasady korzystania z żelazka fryzjerskiego
Uczeń potrafi:
- przygotować stanowisko pracy do upinania włosów,
- przygotować klienta do zabiegu,
- dobrać odpowiednie narzędzie do wykonania upięcia,
- użyć odpowiednich preparatów do stylizacji
- wykonać fryzurę młodzieżową
- wykorzystać podczas czesania różne techniki czesania, np. tapirowanie, wyczesywanie, ondulację żelazkową- prostowanie włosów
- pracować zgodnie z zasadami bhp
- prawidłowo wykonać prostowanie i upinanie włosów
- uporządkować stanowisko pracy po wykonanej usłudze.
Uczeń doskonali umiejętności:
- podziału na sekcje i separacje,
- wykonywania prostowania i upinania włosów
Cele wychowawcze:
- kształtowanie nawyku dokładnego wykonywania ćwiczeń,
- wyrabianie u uczniów krytycznej oceny wyników swojej pracy z ustaleniem przyczyn niedociągnięć.
Metoda kształcenia: pogadanka, instruktaż, ćwiczenie praktyczne, prezentacja
Forma organizacji pracy uczniów: indywidualna, grupowa
Czas: 2 godziny dydaktyczne
Środki dydaktyczne:
- model
- prostownica fryzjerska,
- grzebień ze szpikulcem,
- grzebień do rozczesywania,
-szczotka kokówka,
-wsuwki,
-pelerynka
-preparaty do stylizacji włosów,
-preparaty do dezynfekcji
- prezentacje -film, zdjęcia fryzury,
Przebieg zajęć
Czynności organizacyjno przygotowawcze:
1. Sprawdzenie obecności.
2. Sprawdzenie odzieży ochronnej.
3. Sprawdzenie stanowisk pracy.
Instruktaż wstępny:
1. Zapoznanie uczniów z tematem i celem zajęć.
2. Powtórzenie wiadomości na temat technik czesania włosów.
3. Prezentacja przez nauczyciela filmu instruktażowego, który ukazuje czesanie fryzury
Podczas oglądania zwrócenie uwagi na:
- cechy charakterystyczne upięcia,
- sposoby wykonywania,
- zaplanowaną kolejność wykonywanych czynności,
- techniki pracy, tapirowanie, prostowanie, upinanie, wygładzanie, układanie
- estetykę wykonania
- pomysłowość
- stopień trudności
- dobór preparatów do stylingu
- bezpieczeństwo pracy,
4.Etap końcowy pracy, ułożenie fryzury.
Instruktaż nauczyciela.
- zwrócenie uwagi uczniów na prawidłowe posługiwanie się aparatami fryzjerskimi
- prawidłowe dobranie czasu i temperatury prostowania
- upinanie włosów
5. Ustalenie kryteriów oceniania pracy końcowej ćwiczenia (która odbędzie się po opanowaniu przez uczniów wyżej wymienionych umiejętności)
Instruktaż bieżący:
1. Przygotowanie stanowiska pracy.
2. Przygotowanie modelki do wykonania ćwiczenia
3. Samodzielna praca ucznia.
Wykonywanie uczesania(upięcia włosów):
- czas na zadawanie pytań przez uczniów nauczycielowi,
- korygowanie błędów popełnianych przez uczniów w czasie pracy,
- indywidualne pokazanie sposobu układania włosów
Instruktaż końcowy:
-prawidłowy podział włosów
-estetyka wykonania
-prawidłowe wyeksponowanie pasm włosów
-odpowiednio wykonane prostowanie końców włosów
-zastosowanie się do zasad bhp
Odwiedza nas 11 gości oraz 0 użytkowników.