Ta strona używa cookie. Ciasteczka przechowywane są w celu zapamiętania ustawień użytkownika. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możliwość wyłączenia cookies została przedstawiona tutaj.

Drodzy Ósmoklasiści i Rodzice!

Pracę fryzjera najłatwiej podejrzeć, ale zupełnie czymś innym jest siedzieć wygodnie w fotelu i być czesanym a czym innym wykonywać zabiegi fryzjerskie i zgrabnie upiąć rozsypujące się w rękach włosy. Potrzebne są do tego talent, predyspozycje i wytrwała praca nad doskonaleniem umiejętności. O zawodzie technik usług fryzjerskich rozmawiam dziś z Beatą Krupą - nauczycielem fryzjerskich przedmiotów zawodowych w Koperniku.

Jak wygląda i ile trwa nauka zawodu technik usług fryzjerskich?
Uczniowie uczą się tego zawodu przez 5 lat.

Czy uczniowie mają możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego będąc jeszcze w szkole?
Uczniowie pracują na pracowni fryzjerskiej już od pierwszej klasy i zdobywają doświadczenie w warunkach przypominających salon fryzjerski. Pracują przede wszystkim na żywych modelach.

Pracownia w naszej szkole jest bardzo dobrze wyposażona w sprzęt fryzjerski i nowoczesne aparaty, dzięki temu można wykonywać wszystkie zabiegi fryzjerskie. Poza tym mają możliwość wykazać się swoimi umiejętnościami podczas różnych przedsięwzięć: konkursów fryzjerskich i pokazów. Nasi uczniowie mają na swoim koncie fryzury wykonane aktorom grającym w sztukach teatralnych, przedszkolach, na pokazach, imprezach w środowisku lokalnym np. festynach.

Jakie dodatkowe umiejętności uczniowie zdobywają uczestnicząc w innowacji pedagogicznej „Wizaż z elementami kosmetyki"?
Uczestnicząc w tej innowacji uczą się wykonywania podstawowych zabiegów kosmetycznych i makijażu od podstaw. Zajęcia innowacji są nie tylko ciekawą lekcją, ale i super zabawą. Umiejętności zdobyte podczas innowacji wykorzystują przygotowując pokazy fryzjerskie oraz malując dzieciaki na „Dzień Dziecka” lub inne imprezy w dębickich przedszkolach i szkołach.

Co jest ważne w nauce tego zawodu?

Przede wszystkim chęć współpracy, cierpliwość w wykonywaniu zabiegów, odrobina talentu i zdolności manualne.


Jakie możliwości na rynku pracy mają absolwenci tego kierunku?
Dobrze wykwalifikowany pracownik jest poszukiwany na dzisiejszym rynku pracy, dlatego każdy kto czuje, że to jest zawód jego życia bez problemu znajdzie pracę lub założy własny salon fryzjerski.


O kilka zdań na temat nauki tego zawodu w Koperniku, poprosiłam Dianę Borysenkovą, uczennicę kl. IV.

W naszej szkole mamy różne kierunki kształcenia. Chętnie opowiem Wam o jednym z nich. Jestem uczennicą klasy 4 i kształcę się w zawodzie technik usług fryzjerskich. Przedmioty zawodowe mam już od pierwszej klasy. Na przedmiotach praktycznych miałam okazję nauczyć się upięć fryzur, farbowania, nawijania wałków różnymi technikami, a nawet makijażu. W klasie trzeciej miałam przez miesiąc praktykę zawodową, w której wybierałam salon i uczyłam się zawodu fryzjera w sposób praktyczny.
Moim zdaniem zawód fryzjera jest dla osoby, która jest zdeterminowana i wie czego chce. Nie ukrywam, że jest trudno wyuczyć się teorii, ale zawsze można się zwrócić o pomoc do nauczyciela albo do doradcy zawodowego. Po egzaminach zawodowych w klasie 3 przychodzi kolejny przedmiot zawodowy - projektowanie fryzur. Uważam, że tego przedmiotu zawodowego trzeba się wyuczyć. Bardzo się tu przydaje wyobraźnia przestrzenna. Zawód, w którym obecnie się kształcę na pewno wykorzystam w przyszłości.

Drodzy Ósmoklasiści, moja rada, którą chcę się z Wami podzielić to taka, żebyście mieli mały zarys przyszłości. Wystarczy tylko to a następnie nasi nauczyciele pokierują Wami do pozytywnego działania.

Bardzo dziękuję Paniom za rozmowę.

Rozmowę przeprowadziła Anna Depa - doradca zawodowy

JSN Solid template designed by JoomlaShine.com